သီချင်းတစ်ပုဒ် မဖြန့်ချိခင် သိထားသင့်တဲ့ အရေးကြီးဆုံး အချက် (၃) ချက်
သင်ရဲ့ ဂီတစတူဒီယိုထဲမှာ အချိန်အတော်ကြာ အပင်ပန်းခံဖန်တီးထားတဲ့ သီချင်းသစ်လေးတစ်ပုဒ် ပြီးသွားပြီဆိုပါစို့။ နောက်တစ်ဆင့်ကတော့ ဒီသီချင်းကို ကမ္ဘာပေါ်က ပရိသတ်တွေဆီ အရောက်ပို့ဖို့၊ ဖြန့်ချိဖို့ပါပဲ။ ဒါပေမယ့် သင့်ရဲ့ Distributor (BMG Myanmar ကဲ့သို့) ဆီကို "Send" မလုပ်ခင်မှာ သင့်ရဲ့ Release ကို Professional အဆင့်မီစေပြီး Platform တွေက ပယ်ချတာမျိုးမဖြစ်အောင် မဖြစ်မနေ စစ်ဆေးရမယ့် အရေးကြီးဆုံး အချက် (၃) ချက် ရှိပါတယ်။
အချက် (၁): Professional Mastering (အသံအရည်အသွေး အပြီးသတ်ညှိနှိုင်းခြင်း)
Mixing နဲ့ Mastering ဆိုတာ မတူညီတဲ့အရာနှစ်ခုပါ။ Mixing က သီချင်းတစ်ပုဒ်ထဲမှာပါတဲ့ အသံလိုင်းတွေ (Vocal, Guitar, Drums) အားလုံးကို ညီမျှအောင်ညှိတာဖြစ်ပြီး၊ Mastering ကတော့ အဲ့ဒီ Mix ထွက်လာတဲ့ နောက်ဆုံး Stereo ဖိုင်တစ်ခုတည်းကိုယူပြီး၊ Platform အားလုံး (Spotify, Apple Music, ကားစပီကာ, နားကြပ်) မှာ အသံထွက်ညီညာပြီး အကောင်းဆုံးဖြစ်နေအောင် အပြီးသတ် ပ polish လုပ်တာပါ။
Mastering မလုပ်ထားတဲ့ သီချင်းဟာ ကမ္ဘာကျော်သီချင်းတွေကြားထဲမှာ အသံတိုးပြီး အားနည်းနေသလို ဖြစ်နေပါလိမ့်မယ်။
ဖြန့်ချိရန်အတွက် Technical လိုအပ်ချက်များ:
- File Format: WAV format ဖြစ်ရပါမည်။ MP3 format သည် အသံအရည်အသွေးကို ကျုံ့ထားသောကြောင့် အရည်အသွေးကျဆင်းနိုင်ပါသည်။
- Bit Depth: 16-bit သို့မဟုတ် 24-bit ဖြစ်ရပါမည်။
- Sample Rate: 44.1 kHz ဖြစ်ရပါမည်။
ဤအချက်အလက်များနဲ့ ကိုက်ညီတဲ့ အရည်အသွေးမြင့် Master Audio File တစ်ခုကို ပြင်ဆင်ထားခြင်းဟာ အောင်မြင်တဲ့ ဖြန့်ချိရေးရဲ့ ပထမဆုံးသော့ချက်ဖြစ်ပါတယ်။
အချက် (၂): စွဲဆောင်မှုရှိသော Album Artwork (မျက်နှာဖုံးဒီဇိုင်း)
သင့်ရဲ့ Album Artwork ဟာ ပရိသတ်တွေ သင့်သီချင်းကို မနားထောင်ခင်မှာ ပထမဆုံးမြင်ရမယ့် "မျက်နှာ" ပါ။ ဒါဟာ သင့်သီချင်းရဲ့ ခံစားချက်နဲ့ Brand ကို ကိုယ်စားပြုပါတယ်။ ဒါ့အပြင် Streaming Platform တွေမှာ တင်းကျပ်တဲ့ စည်းကမ်းချက်တွေရှိတာကြောင့် ဒီဇိုင်းကို အောက်ပါလိုအပ်ချက်များနဲ့အညီ ပြင်ဆင်ရပါမယ်။
Artwork အတွက် Technical လိုအပ်ချက်များ:
- Shape: အတိအကျ စတုရန်း (Perfect Square - 1:1 ratio) ဖြစ်ရပါမည်။
- Resolution: အနည်းဆုံး **3000 x 3000 pixels** ဖြစ်ရပါမည်။ Resolution မြင့်မားလေ၊ ပိုကောင်းလေဖြစ်သည်။
- Color Mode: RGB ဖြစ်ရပါမည်။
- ပယ်ချခံရနိုင်သော အချက်များ: Website လိပ်စာများ၊ Social Media Account (@username) များ၊ Platform များ၏ Logo များ၊ မှုန်ဝါးနေသော ပုံများ၊ မဆိုင်သော စာသားများ လုံးဝ မပါဝင်ရပါ။
BMG Myanmar ၏ Team မှ သင်ပေးပို့သော Artwork များကို Platform များ၏ စည်းကမ်းချက်များနှင့် ကိုက်ညီမှုရှိမရှိ စစ်ဆေးပေးပြီး လိုအပ်ပါက ပြန်လည်ပြင်ဆင်ရန် အကြံပြုပေးပါသည်။
အချက် (၃): တိကျမှန်ကန်သော Metadata (သီချင်းအချက်အလက်များ)
ဒါကတော့ သင့် Release ရဲ့ "ဦးနှောက်" ပါပဲ။ Metadata ဆိုတာ သင့်သီချင်းနဲ့ပတ်သက်တဲ့ အချက်အလက်တွေပါ။ ဒီအချက်အလက်တွေ မှားယွင်းသွားရင် သင့်သီချင်းက လူမှား Profile အောက်ရောက်သွားတာ၊ Royalty ဝင်ငွေတွေ လမ်းလွဲသွားတာမျိုးတွေ ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။
အထူးဂရုပြုရမည့် Metadata များ:
- သီချင်းခေါင်းစဉ် (Track Title): စာလုံးပေါင်း သတ်ပုံ အတိအကျမှန်ကန်ရန်။
- အနုပညာရှင်အမည် (Artist Name): Spotify/Apple Music မှာ သင်အသုံးပြုနေကျ နာမည်အတိုင်း အတိအကျဖြစ်ရန်။ အခြားအဆိုတော်များ (Featured Artists) ပါဝင်ပါက သူတို့ရဲ့ နာမည်ကိုလည်း အတိအကျမှန်ကန်စွာ ထည့်သွင်းရန်။
- တေးရေးဆရာ (Songwriter): သီချင်းရေးသူများ၏ နာမည်အပြည့်အစုံကို ထည့်သွင်းရန်။ ဒါမှသာ သူတို့ရသင့်တဲ့ မူပိုင်ခွင့်ကြေးကို ရရှိမှာဖြစ်ပါတယ်။
- Explicit Content: သင့်သီချင်းတွင် ကြမ်းတမ်းသော စကားလုံးများပါဝင်ပါက "Explicit" ဟု မှန်ကန်စွာ အမှန်ခြစ်ရန်။
နိဂုံးချုပ်
အသံအရည်အသွေးကောင်းမွန်ခြင်း၊ မျက်စိပသာဒဖြစ်စေသော Artwork ရှိခြင်း နှင့် အချက်အလက်များ တိကျမှန်ကန်ခြင်း ဆိုတဲ့ ဒီအခြေခံအချက် (၃) ချက်ကို စနစ်တကျပြင်ဆင်ခြင်းဟာ သင့်ရဲ့ဂီတကို Professional တစ်ယောက်အနေနဲ့ ကမ္ဘာကို ချပြခြင်းပါပဲ။ ဒီအချက်တွေအားလုံး အဆင်သင့်ဖြစ်ပြီဆိုရင်တော့ သင်ဟာ သင့်ဂီတနဲ့ ကမ္ဘာကို မိတ်ဆက်ပေးဖို့ အဆင်သင့်ဖြစ်ပါပြီ။ BMG Myanmar က သင့်ရဲ့ ဖြန့်ချိရေးခရီးလမ်းကို လွယ်ကူချောမွေ့အောင် ကူညီပေးပါရစေ။
မှတ်ချက်များ (Comments)
မှတ်ချက်ပေးခြင်း ကဏ္ဍကို မကြာမီ ရရှိနိုင်ပါမည်။