TikTok နှင့် Reels မှာ သင့်သီချင်းကို ဘယ်လို Marketing ဆင်းမလဲ? (Viral ဖြစ်စေမယ့် နည်းလမ်းများ)

လက်ရှိ Digital ခေတ်ကြီးထဲမှာ အနုပညာရှင်တစ်ယောက်အတွက် TikTok နဲ့ Instagram Reels ထက် ပိုပြီး အစွမ်းထက်တဲ့ Marketing လက်နက် မရှိတော့ပါဘူး။ သီချင်းတစ်ပုဒ်ဟာ ဒီ short-form video platform တွေပေါ်မှာ နာရီပိုင်းအတွင်း လူသန်းပေါင်းများစွာဆီ ရောက်ရှိသွားပြီး ကမ္ဘာကျော်ဖြစ်သွားနိုင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ဒါဟာ ကံတရားသက်သက်ကြောင့်တော့ မဟုတ်ပါဘူး။ မှန်ကန်တဲ့ မဟာဗျူဟာတွေနဲ့ဆိုရင် သင့်သီချင်းကိုလည်း ပရိသတ်တွေကြားမှာ ပျံ့နှံ့အောင် (Viral ဖြစ်အောင်) လုပ်ဆောင်နိုင်ပါတယ်။

အဆင့် (၁): သင့်သီချင်းကို Platform များပေါ်တွင် တရားဝင်ရရှိအောင်လုပ်ပါ

ဒါက အရေးကြီးဆုံးနဲ့ ပထမဆုံးအဆင့်ပါ။ ပရိသတ်တွေက သင့်သီချင်းကို သူတို့ရဲ့ video တွေမှာ အသုံးပြုနိုင်ဖို့အတွက် သင့်သီချင်းဟာ TikTok နဲ့ Instagram ရဲ့ တရားဝင် Music Library တွေထဲမှာ ရှိနေရပါမယ်။ သင်ကိုယ်တိုင် သီချင်းကို upload လုပ်လို့မရပါဘူး။ BMG Myanmar ကဲ့သို့သော ဖြန့်ချိရေးကုမ္ပဏီ (Distributor) ကနေတစ်ဆင့်သာ သင့်သီချင်းကို ဒီ Platform တွေဆီ တရားဝင် တင်သွင်းပေးနိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။

အဆင့် (၂): "ရွှေစက္ကန့်" (Golden Snippet) ကို ရှာဖွေပါ

သင့်သီချင်းတစ်ပုဒ်လုံးကို လူတွေက သုံးမှာမဟုတ်ပါဘူး။ သူတို့သုံးမှာက စက္ကန့် ၁၅-၃၀ ကြာတဲ့ အပိုင်းလေးတစ်ခုပဲဖြစ်ပါတယ်။ အဲ့ဒီအပိုင်းဟာ သင့်သီချင်းရဲ့ အအောင်မြင်ဆုံး အပိုင်းဖြစ်လာမှာပါ။

  • အလွန် catchy ဖြစ်တဲ့ Chorus (သံပြိုင်) အပိုင်း။
  • Beat Drop သို့မဟုတ် အပြင်းထန်ဆုံးဂီတအပိုင်း။
  • လူတွေ လိုက်ဆိုချင်စရာ၊ ခံစားချက်နဲ့ ထိမိတဲ့ စာသား (Lyric) အပိုင်း။

သင့်သီချင်းထဲက ဒီလို "Golden Snippet" ကို ကိုယ်တိုင်အရင်ရှာဖွေပြီး အဲ့ဒီအပိုင်းကိုပဲ အဓိကထားပြီး Marketing ဆင်းရပါမယ်။

အဆင့် (၃): ကိုယ်ပိုင် Trend သို့မဟုတ် Challenge တစ်ခု ဖန်တီးပါ

လူတွေကို သင့်သီချင်းသုံးလာအောင် ဆွဲဆောင်ဖို့ အကောင်းဆုံးနည်းလမ်းကတော့ သူတို့ အလွယ်တကူ လိုက်လုပ်နိုင်မယ့် Trend တစ်ခုကို သင်ကိုယ်တိုင် စတင်ဖန်တီးပေးဖို့ပါပဲ။

ဥပမာ - ရိုးရှင်းတဲ့ အက၊ Lip-sync လုပ်ပြခြင်း၊ သီချင်းစာသားနဲ့ကိုက်ညီတဲ့ ဟာသဇာတ်လမ်းတို (Skit)၊ အဝတ်အစားလဲပြတဲ့ (Transformation) video မျိုးတွေ ဖန်တီးနိုင်ပါတယ်။ အဓိကကတော့ "ရိုးရှင်းပြီး လိုက်လုပ်ဖို့လွယ်ကူဖို့" ပါပဲ။

အဆင့် (၄): Influencer များနှင့် ချိတ်ဆက်ပါ

သင့်သီချင်းရဲ့ ခံစားချက် (Vibe) နဲ့ ကိုက်ညီတဲ့ TikTok/Reels Creator တွေ၊ Influencer တွေကို ဆက်သွယ်ပြီး သင့်သီချင်းကို အသုံးပြုပေးဖို့ တောင်းဆိုနိုင်ပါတယ်။ Influencer အကြီးကြီးတွေနဲ့သာမက၊ follower အရေအတွက်နည်းပေမယ့် engagement ကောင်းတဲ့ micro-influencer တွေနဲ့ ချိတ်ဆက်ခြင်းဟာလည်း အလွန်ထိရောက်တဲ့ နည်းလမ်းတစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။

အဆင့် (၅): User-Generated Content (UGC) ကို အားပေးပါ

သင့်ရဲ့ Fan တွေ၊ ဒါမှမဟုတ် သာမန်လူတစ်ယောက်က သင့်သီချင်းကို သုံးပြီး video တစ်ခုတင်တဲ့အခါ၊ အဲ့ဒီ video ကို Like ပေးပါ၊ Comment မှာ ကျေးဇူးတင်စကားပြောပါ၊ ကိုယ့် Story မှာ ပြန် Share ပေးပါ။ ဒီလိုလုပ်ခြင်းအားဖြင့် တခြားသူတွေကိုလည်း သင့်သီချင်းကို သုံးချင်လာအောင် အားပေးရာရောက်ပါတယ်။ သင့်သီချင်းကို သုံးထားတဲ့ video တိုင်းဟာ သင့်အတွက် အလကားရတဲ့ ကြော်ငြာတစ်ခုပါပဲ။

နိဂုံးချုပ်

TikTok နဲ့ Reels Marketing ဆိုတာ သီချင်းကောင်းဖို့တစ်ခုတည်းနဲ့ မလုံလောက်ဘဲ၊ တီထွင်ဖန်တီးနိုင်စွမ်း (Creativity) နဲ့ မှန်ကန်တဲ့ မဟာဗျူဟာများ ပေါင်းစပ်ဖို့လိုအပ်ပါတယ်။ သင့်သီချင်းကို ဒီ Platform တွေပေါ်မှာ ပေါက်ဖို့အဆင်သင့်ဖြစ်ပြီလား? BMG Myanmar ရဲ့ ဖြန့်ချိရေးနဲ့ Artist Development ဝန်ဆောင်မှုတွေက သင့်ကိုကူညီဖို့ အသင့်ရှိနေပါတယ်။

ဤပို့စ်ကို မျှဝေရန်